Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna

 Drobne sprawy: pedał sprzęgła, spryskiwacz, moc, zawiesz itp
Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pietras_7
Alfista



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Śro 23:32, 23 Lut 2011    Temat postu: Drobne sprawy: pedał sprzęgła, spryskiwacz, moc, zawiesz itp

Witam!
Mam kilka drobnych pytań:
1. Od jakiegoś czasu dochodzą mnie piski od pedału sprzęgła, dokładnie powstają w chwili jego zwalniania - jest to jeden pisk taki nazwałbym to mechaniczny, dla takiego laika jak ja wydawałoby się że trzeba coś posmarować, jakie są Wasze zdania?

2. temat - spryskiwacz tylnej wycieraczki - ogólnie działa ale strumień płynu nie pada na całą szybę tylko właściwie leje się jak z kranu, jedynie efekt jest zauważalny gdy jade szybciej, jakby swoje robiła siła kinetyczna... może jakieś propozycje??

3. być może przesadza Smile .... mam wrażenie że rano gdy po nocy odpalam samochód wrzucam jedynke zaraz dwójke jakby lekko jego moc cofało, dzieje sie to wlasciwie przez chwile, moze mam jeszcze zaspana noge:) ale moze to cos zaczyna sie dziac???
poza tym ostanio nachodza mnie podejrzenia co do ogolnego przyspieszenia auta.....wczesniej nie jezdzilem samochodem z turbo itd jak sie w tego przesiadlem wydawalo mi sie ze jest jak w rakiecie...ale mam czasami wrazenie ze jakby za malo mocy mial, szczegolnie przy starcie, bieg 3, 4 i 5 juz tego raczej nie wykazuja, da sie to jakos obiektywnie stwierdzic, ustalic czy samochod ma prawidlowa moc czy nie??(mam raczej na mysli sposob wyprobowany nie doswiadczenie)

4. przy okazji temat zawieszenia, stukanie z tyłu piski z przodu przy najechaniu na dziure.... czy to juz koniec zawieszenia czy tez niekoniecznie?

5. hamulce tylnie: robione były kolcki i tarcze firma TRW przed zimą, ale szczegolnie rano po nocy charczy tylni hamulec, to normalne, da sie to jakos wyeliminowac?

sorry za taki dlugi wywód, nie chcialem zakładac tylu tematow


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietras_7 dnia Śro 23:33, 23 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Waldi
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 0:06, 24 Lut 2011    Temat postu:

Ad. 3: ...hmm ogolnie na zimnym silniku autko mi inaczej pracuje ale staram sie nie wkrecac go wyzej niz 2 tys poki sie troszke nie zagrzeje... co do braku mocy to moze byc np przepływomierz albo rura turbo... sprawdz czy nie masz gdzies pekniecia na rurze to wtedy ją wyeliminujesz.

Ad. 4: przy najechaniu na dziure czy przy jakichs uskokach tez mi piszczy zawieszenie z przodu ale tylko na minusowej temperaturze... jak jest pare stopni na plusie to nic nie słychac... co do stukania z tyłu moze to byc albo poduszka amortyzatora albo ktorys z wahaczy poprzecznych... to juz kwalifikuje sie do wymiany.

Ad. 5: sprawdz czy nie "kończy" Ci się tarcza... a moze jest tez przyrdzewiała na rancie...


to chyba na tyle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M@rtini
Alfista



Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 14:06, 24 Lut 2011    Temat postu:

ad 1.
do wymiany wysprzęglik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 17:56, 24 Lut 2011    Temat postu:

1. jeśli to piski łożyska oporowego to szykuj się powoli do roboty sprzęgła

5. tarcze po nocy potrafią lekko zaśniedzieć i stąd ten chrobot.. pewnie po kilku hamowaniach ustępuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietras_7
Alfista



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 20:39, 24 Lut 2011    Temat postu:

frr33
heh nawet mnie nie strasz:)) nie szykuje sie wcale do wymiany sprzegła Smile
myslisz/myslicie ze to nie wystarczy psiknac jakims WD 40 ???

dodam ze to nie zawsze piszczy ale czasem....zastanawiam sie czy nie jest własnie to wina wilgoci...czy tez zimnego auta i smarów

nie obserwowalem tego przy plusowej temp, jak bedzie cieplej popatrze i napisze co i jak

natomiast na codzien jezdzac do pracy samochod ledwo do 60 stopni sie nagrzewa wiec praktycznie wcale, jadac w trase nie zauwazylem pisku

moze sprobuje posmarowac je, tylko moze mi ktos doradzic gdzie sa te elementy odpowiadajace za jego mocowanie, te ruchome czesci? w kabinie auta w podłdze czy tez na kanał trzeba pojechac???

Ad. Waldi
jesli chodzi o te poranki nie ma właściwie az tak sie czepiac, mam czasem wrazenie ze na trasie powinien mocniej zareagowac ale i tak niezle ciagnie, czytalem gdzies ze 147 ogolnie slabe sa przy starcie i na niskich biegach za duzo sie nie zrobi, jednak wczoraj dalo mi do myslenia, jak juz go przycisnalem na 3 a jakis citroen ktory strasznie ambitnie chcial mnie wziasc nagle odsadzil mnie, byc moze przesadzam, jednak chyba obejrze rury od turbo czy jakiegos zauwazalnego przetarcia nie ma
pytanie brzmi czy turbo włącza sie od 2000 obr/min i czy temu cos jeszcze charakterystycznego towarzyszy poza Smile kopem:) dajcie mi jakies wskazowki bede szukal Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietras_7 dnia Czw 20:51, 24 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 20:50, 24 Lut 2011    Temat postu:

łożysko oporowe słychać jak wciskasz sprzęgło.. nie da się do niego dojść, chyba, że wyjmiesz skrzynie Smile

a to skrzypi pedał czy dźwięk wydobywa się spod maski?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietras_7
Alfista



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 20:54, 24 Lut 2011    Temat postu:

frr33 na pewno wydowbywa sie od pedału sprzegla a nie z pod maski

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietras_7 dnia Czw 21:00, 24 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 21:17, 24 Lut 2011    Temat postu:

no to pewnie wystarczy psiknąć smaru gdzieś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pietras_7
Alfista



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 21:43, 24 Lut 2011    Temat postu:

heheh gadasz juz do rzeczy Smile gdzie jest to "gdzies" ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fr33
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1560
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 22:40, 24 Lut 2011    Temat postu:

gdzieś jest tam gdzie piszczy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jkar.fora.pl Strona Główna -> Tematy techniczne / 147, 156, 166, GT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin